Bogota en Santa Marta - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu Bogota en Santa Marta - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

Bogota en Santa Marta

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 September 2017 | Colombia, Santa Marta

Buenos dias,

Na een vlucht van 10 uur ben ik aangekomen in Bogota. Wat een hoop politie met drugshonden loopt hier rond. Direct kwam ik erachter dat deze mensen echt geen Engels spraken en ik hier niet heel ver kwam met mijn duolingo Spaans, maar met handen en voeten communiceren kwam ik erg ver. Samen met mijn collega heb ik een taxi kunnen delen. Toch wel fijn om daar dan met iemand anders aan te komen. Ik kwam alleen aan in een bijna leeg hostel met alleen maar oude mannen in mijn dorm. Gelukkig was mijn collega er ook en hebben wij samen een hapje kunnen eten. Bogota ligt vrij hoog, waardoor een lange broek en trui dus zeker niet overbodig zijn! In tegenstelling met Azië had ik hier totaal geen cultuurschok. De mensen waren hier super vriendelijk en ik voel mij totaal niet onveilig, dus loop ook gewoon alleen over straat op plekken waar dat kan. Het is veel minder arm dan ik had gedacht en in sommige wijken behoorlijk westers.

De jetlag was aanwezig, want met een tijdverschil van 7 uur lag ik om 5 uur 's nachts klaarwakker in bed. Maar aangezien ik maar een volle dag te besteden had in Bogota kwam dit goed uit en ben ik vroeg uit bed gegaan. Bij het ontbijt kwam ik al snel aan de praat met mensen uit mijn hostel en samen met een groepje hebben wij de fietstour door Bogota. Hier hebben wij markten bezocht, graffiti gezien, lokaal voedsel gegeten en zag je veel salsa op straat. Ik heb zelfs koffie gedronken, wel met een vertrokken gezicht uiteraard! In Bogota wordt er erg veel gefietst en hardgelopen. Ze hebben hier zelfs net zoals in Nederland speciale fietspaden Op zondag zijn hier zelfs straten afgesloten speciaal voor fietsers en hardlopers! Na de fietstour zijn wij doorgegaan naar monseratte, dit is een prachtig viewpoint op meer dan 3km hoogte! Je kan hier alleen komen met een kabelbaan, wat al een beleving opzich was. En wauw wat hadden wij een geluk! Het zonnetje scheen en het was super helder, waardoor wij uitzicht hadden over heel Bogota. Aangezien ik alles in 1 dag moest proppen en het iets drukker was dan verwacht moest ik uiteindelijk nog rennen en vliegen om mijn vliegtuig te halen. Dus aangekomen bij het hostel had ik nog maar een uur de tijd voordat mijn vliegtuig vertrok richting Santa Marta. Maar gelukkig hadden ze vanuit het hostel een taxi geregeld, waardoor ik direct door kon.

Het was gelijk voelbaar dat ik dichtbij Caribisch gebied zat, een warm deken viel als het ware over mij heen. Hier ben ik beland in een prachtig hostel, met een rooftop zwembad en heerlijke bedden! Dat kwam goed uit, dan kon ik hier tenminste even lekker chillen. Dat heb ik dus ook lekker een dagje gedaan aan het zwembad met een boekje erbij. In de middag ben ik samen met Henk, jullie mogen raden waar hij vandaan komt, Santa Marta ingegaan. Het is niet een bijzondere stad, maar wel met heerlijke temperaturen. Wat een contrast vorige week nog 6 graden in Nederland en nu liep het zweet mij letterlijk tussen mijn bilnaad. Langs een baai zijn we naar een winkelcentrum gelopen waar ze MC FLURRY verkochten. Als een kind zo blij at ik mijn ijsje op! Morgen vertrek ik naar het schattige bergdorpje Minca, benieuwd wat mij hier weer te wachten staat.

Adios amigos!

  • 19 September 2017 - 00:20

    Suus:

    Waaaa wat spannend allemaal.
    Lekker genieten en doe voorzichtig

  • 19 September 2017 - 07:51

    Chris:

    Klinkt allemaal super leuk en je voelt je al helemaal op je plek

  • 19 September 2017 - 20:45

    Ilona:

    Al verschillende werelden verkend , gaaf hoor en het klinkt erg fijn Renee; geniet ervan!

  • 19 September 2017 - 23:37

    Danie:

    Lieve Renee, heerlijk weer meegenieten met jouw reis. De beschouwingen en verwonderingen zijn leuk om te lezen. Zo beleven we jouw avontuur mee. Fijn dat je goed aangekomen bent. Maar eerst even lekker bijkomen na het harde werken. Geniet ervan! Liefs Daan

  • 20 September 2017 - 20:26

    Berry:

    Leukkkķ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 14334

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: