De Gili eilanden en de grote verrassing! - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu De Gili eilanden en de grote verrassing! - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

De Gili eilanden en de grote verrassing!

Blijf op de hoogte en volg Renee

28 November 2016 | Indonesië, Gilis

Joehoee, hier ben ik weer nu helaas met mijn laatste verhaal.

Mijn laatste week heb ik op de Gili eilanden doorgebracht
De Gili eilanden bestaan uit 3 kleine eilanden echt super dicht bij elkaar, namelijk Gili Trawangan, Gili Meno en Gili Air. De drie kleine eilandjes hebben allemaal prachtige witte stranden, kenmerkende kokosnoot bomen en idyllische bootjes in het heldere water.

Tijdens de boottocht richting de Gili eilanden stond echt het zweet tussen mijn bilnaad. De hele boot zat vol met jongeren en het waaide amper. Gelukkig ging de tijd snel, omdat ik met anderen in gesprek raakte. Ik ben op het eiland Gili Trawagnan gestart. Hier vind je een verzameling van leuke barretjes, hippe restaurants, lounge bars en goede duikspots. Er rijden hier geen auto's en scooters en alles is goed te doen met de benenwagen of de fiets. Ze hebben hier paard en wagen als vervoersmiddel, weer echt terug in de tijd dus. Het hostel die mij door meerdere mensen getipt werd was echt super tof. Het heeft een super groot zwembad, een klimwand, een bar en een meetingspoint. Iedereen was er super sociaal dus ik was al snel niet meer alleen en ook hier kwam ik weer bekenden tegen. Ook kwamen Eva en Daan naar dit hostel om gezellig wat te eten en drinken. Hierna zijn we met z'n allen wat dansjes gaan wagen en hebben we beerpong gespeeld. Nu hoefde ik mij eindelijk niet meer in te houden met drinken, na 2 weken met mama te zijn geweest haha. Het stappen was hier ook echt super leuk en alles sloot hier gelukkig niet zo vroeg, dus konden we door tot de vroege uurtjes.

De volgende dag werd ik met een kater wakker, dat was wat minder haha. Na de ochtend rustig opgang te zijn gekomen ben ik in de middag met Eva, Daan en Gareth het eiland gaan verkennen. Eerst hebben we gesnorkeld en we hebben 5 zeeschildpadden gezien, zo tof! Hierna zijn we naar de andere kant van het eiland gefietst en hebben er hier onder het genot van een sangria de sunset bekeken. Ook hadden ze hier schommels en hangmatten in het water waar wij nog even gechilld hebben. Die avond niet zo gek gedaan, want de volgende dag moest ik fit zijn om te duiken.

En fit was ik zeker en ook wel een beetje gespannen, want mijn eerste duik was bij sharkpoint. Ik dacht dat ik echt in paniek zou raken als ik een haai zou zien, maar eigenlijk was het echt super gaaf. Ook weer iets wat van het lijstje afgestreept kan worden. Het duiken was hier zoveel mooier dan in Thailand. De zichtbaarheid was veel beter en ik heb echt veel meer vissen gezien. Ook heb ik enorme octopussen gezien. In de middag heb ik nog een duik gemaakt, ditmaal bij Turtle Heaven. Ik had de dag ervoor natuurlijk al een paar schildpadden gezien, maar dat viel echt in het niets bij het duiken. De schildpadden die ik hier zag waren zelfs groter dan ik ben, sommige misschien wel 2 meter! Aan het eind van de middag ben ik met een grote gemengde groep naar de andere kant van het eiland gelopen om daar de sunset te bekijken. Dit blijft toch elke keer weer bijzonder zo op het strand. Hierna zijn we met z'n allen wat gaan eten op de nightmarket en hebben we een dranspel gespeeld. Met z'n allen zijn we uiteindelijk opstap gegaan. Ik dacht verstandig te zijn door optijd weer naar mijn hostel te gaan. Maar Jess (een engels meisje) was daar ook en samen bedachten we om nog een kleine afterparty op onze kamer te houden. Dit liep natuurlijk veel te erg uit de hand met veel te veel kabaal en dus werden we bijna het hostel uitgetrapt.

Na maar een paar uurtjes slaap moest ik er alweer uit om de boot richting Gili Air te pakken. Er gingen meerdere mensen naar Gili Air om hier even bij te komen van Gili T. Op dit eiland is er een stuk minder te doen, maar er heerst echt een heerlijk relaxte sfeer. Wij hebben deze dag voornamelijk gechilld bij het zwembad en  gesnorkeld. In het hostel waar ik hier verblijf hebben ze een enorme grote boomhut met allemaal zwevende bedden. Weer een bijzondere ervaring, slapen in de buitenlucht op een soort van schommel. Jaja het wordt steeds gekker met mij haha maar nog steeds kies ik liever voor een hotelletje hoor. Ik was die avond echt helemaal gesloopt, dus ging al vroeg naar bed en viel al wiegent als een baby in slaap.

De volgende dag heb ik samen met Jess gedoken. Wederom was het weer super mooi. Ik kreeg alleen een hoestbui op een diepte van 18 meter. Dit was toch wel even schrikken, maar ik dacht alleen maar rustig blijven en niet in paniek raken. Het duurde alleen helaas wat langer dan gedacht, maar ook dit heb ik weer overleefd. De rest van de dag wilden we lekker aan het strand liggen en zonnen, maar de zon was helaas nergens te bekennen. Dus hebben we wat rond gefietst en verder wederom gechilld.

De volgende dag werd ik een beetje down wakker, aangezien ik die avond naar huis zou vliegen. Je kan elke dag een boot om 11 uur of om 3 uur richting Bali pakken. Ik pakte die van 11 uur en ik was blij dat ik die gepakt heb, aangezien ik pas om 5 uur in Kuta aankwam. Hier heb ik samen met Emily een massage genomen en hebben we samen wat gegeten. Gelukkig kon ik mij in haar hostel nog een beetje opfrissen voordat ik in het vliegtuig zou stappen. Jaja jullie horen het goed in het vliegtuig stappen. De meeste mensen denken dat ik op 3 december thuis kom, maar ik kom echter al op 24 november thuis. Mama wordt namelijk op 25 november 50 en dit gaat ze dan ook goed vieren en hier wil ik natuurlijk bij aanwezig zijn. Super spannend of de hele verrassing gaat lukken.

De vlucht viel gelukkig reuze mee, van mijn buurman kreeg ik tijdens de eerste vlucht een slaappil waardoor ik 8 van de 10 uur heb kunnen slapen. Tijdens de volgende vlucht heb ik ook nog even kunnen slapen en nog een aantal films gekeken. Op Schiphol stonden papa en mijn zusjes Chris en Berry mij op te wachten met een ballon. Dat is fijn zo'n warm onthaal! Super fijn om hun weer te zien en te kunnen knuffelen. Ik heb deze dag bij papa doorgebracht en daar geslapen, zodat niemand mij zou kunnen zien. Papa en Gea hadden allemaal lekkere hapjes voor mij gehaald en eindelijk kon ik weer wijn drinken.

De volgende dag was mama haar verjaardag, helaas moest ik mij nu verschuilen tot het feest begon. Samen met Charlotte zou ik verkleed gaan als Sara en Abraham. Wij kwamen als een soort act het feest binnen. Eerst werd er een filmpje van mij vanuit de Gili eilanden getoond. Hierna volgden Chris en Berry met een lied. En daarna werd er een filmpje van mij getoond op Schiphol. Mama nam nog een slokje wijn en begreep er echt helemaal niets van. Toen was het moment daar dat ik mijn masker af mocht doen. Vol ongeloof en verbazing zag ik mama en de rest van de aanwezigen kijken. Mama snapte er helemaal niks van en was het eerste uur compleet in shock. Missie geslaagd!! Samen met mama en de rest van de familie hebben we er een geweldig feest van gemaakt. En van wijn heb ik voor de komende tijd wel weer genoeg gehad haha.

Nu back to reality, enorm wennen en vooral erg koud. Ik ben alweer aan het nadenken over mijn volgende reis en avontuur. Maar vooral aan het nagenieten van deze maanden, zeker de mooiste paar maanden van mijn leven!!

Veel liefs Renee

  • 28 November 2016 - 10:29

    Chris :

    Wat een super afsluiting. Wederom mooi geschreven!
    En de verrassing is zeker geslaagd.
    En ik ben blij dat je er weer veilig bent!!!
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  • 28 November 2016 - 10:59

    Mama:

    En wat een verrassing dit was, ben nog aan het nagenieten. Wat was en ben ik blij met je terugkomst liefje xxx

  • 28 November 2016 - 13:13

    Wendy :

    ❤️❤️❤️

  • 28 November 2016 - 19:57

    Daan:

    Lieve Renee, wat een droomreis heb je achter de rug. Het zal wel weer even wennen zijn in Nederland. Maar je gaat weer een mooi nieuw avontuur tegemoet. Ik zal je verhalen missen, maar heerlijk dat je weer terug bent. Super gezellig om je weer te zien en te spreken. En zo te horen heeft deze levenservaring je nog wijzer gemaakt dan je al was. De reis heb je mooi afgesloten met een geweldig geslaagde verrassing. Je was het grootste cadeau dat je Alex kon geven. Dit was ook goed georganiseerd door je zussen. Een warm welkom thuis. xxx

  • 01 December 2016 - 12:32

    Ilona:

    Nou lieve Renee, wat een ervaringen neem je met je mee, mooi in the pocket!!
    Wat was dat een geweldige verrassing voor Alex, blijer kon je haar niet maken, en nog goed gelukt ook: )
    Ook fijn dat je weer veilig thuis bent! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 14321

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: