De voorbereidingen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Renee Willemsen

Blijf op de hoogte en volg Renee

08 Augustus 2016 | Nederland, Apeldoorn

Hoi lieve mensen,

Vanaf 12 december start ik met mijn nieuwe baan, namelijk een traineeship als business consultant bij ITDS in Amsterdam. Tot die tijd heb ik dus gewoon vakantie (5 maanden vakantie, ik ben gewoon jaloers oo mijzelf). Wat een luxe en wat een kans, vandaar dat ik eindelijk de stap heb durven zetten om te reizen. Waarschijnlijk hebben jullie mij hier al vaak over horen praten, maar nu ga ik het dan ook echt doen. Ik weet dat veel mensen nooit hadden verwacht dat ik deze stap zou zetten, al helemaal niet in mijn eentje. Ik had het zelf ook niet verwacht, maar op een gekke avond heb ik gewoon een enkeltje naar Bangkok geboekt.

Whaaaa zo spannend, gaaf, maar ook een beetje eng: in mijn eentje backpacken door Zuid-Oost Azië. Wie mij een beetje kent weet dat ik nogal van wat overbodige luxe en hygiëne hou en dat ik eigenlijk alleen maar op vakantie ga in hotels en appartementen. Ja ik weet het, een beetje verwend. Dan heb ik het nog geeneens gehad over mijn enorme angst voor ratten en het niet kunnen plassen op vieze toiletten. Maar daar gaat nu dus verandering in komen, namelijk slapen in hostels met slaapzalen met meerdere mensen, plassen op wc's waar ik waarschijnlijk kokhalzend naar binnen loop. En hopelijk kom ik over mijn angst van ratten heen, aangezien die daar gewoon over de straat blijken te lopen. Ach en anders heeft de eerste en beste spleetoog pech en spring ik daarbij op de rug haha.

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen en starten bij de voorbereidingen. Iedereen zegt steeds niet teveel plannen dat is zonde, maar ik werd echt gek in mijn kop toen ik niet iets van een planning had. Dus ik ben gestart met het opzetten van een route en ik heb de eerste week al vastgezet. Zo heb ik al 4 hostels geboekt en een binnenlandse vlucht, want tja ik had de keus van een treinrit van 10 uur naar Zuid Thailand of een binnenlandse vlucht voor maar 30 euro. Nou dan is de keus voor mij snel gemaakt. Maar ik ben renee niet als het daar al mis ging, ik heb namelijk mijn vlucht een dag te vroeg geboekt.. oepsiee!! Blinde paniek, maar gelukkig kon ik mijn hostel nog wijzigen waardoor ik nu dus 1 dag minder in Bangkok zal zijn.

Nog maar 3,5e week en ik moet nog zoveel regelen, maar begin het wel steeds leuker te vinden. Blij dat ik toch alvast een route plan heb gemaakt, dit zorgt bij mij voor veel rust. Deze week alvast wat inkopen doen en mij verdiepen in de verschillende gebieden en culturen.

Veel liefs Renee

  • 01 September 2016 - 18:54

    Gea Willemsen:

    Het is eindelijk bijna zover. Superstoer dat je het gewoon gaat doen meid! Zie nu al uit naar je reisverslagen. Een heel goede reis en tot schrijfs! Liefs G

  • 03 September 2016 - 12:10

    Ilona Willemse:

    Dag lieverd; goeie reis en maak er een mooi avontuur van en pas goed op jezelf! Ik mis je nu al...dikke kus

  • 06 September 2016 - 17:21

    Chris:

    Wauw wijfie, wat een avontuur geweldig dat het allemaal goed gaat. ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen. Geniet er maar lekker van. Groetjes knuffels Chris ( Moeder van Pamela) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 14325

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: