In love with the islands - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu In love with the islands - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

In love with the islands

Blijf op de hoogte en volg Renee

23 September 2016 | Thailand, Koh Tao

Sawatdi kha,

Even een kleine update. Het gaat super goed met mij. Nog steeds ben ik volop aan het genieten en heb ik geen moment spijt gehad van mijn keuze om 3 maanden alleen op reis te gaan. Ik begin nu al lichtelijk verslaafd te raken aan dit leventje en dat pas na een paar weken! Ik zit er helemaal in, loop er vaak bij als een zwerver met mijn lelijke moneybelt en het slapen in hostels gaat mij ook goed af. Ook heb ik al kunnen plassen met alleen zo'n gat in de grond, dit was voor mij een hele overwinning haha. Dit is veelbelovend voor de rest van mijn reis :)

Koh Samui
In de regen ben ik met de bus vertrokken richting de boot naar Koh Samui, hopelijk wat meer zon op dit eiland. Op Koh Samui zie ik eindelijk Rens weer, die ik ontmoet heb in Bangkok. Samen hebben we 3 nachten een resort geboekt, even decadent doen en relaxen voordat het feesten kan beginnen.

Na de boottocht werd ik door een taxi naar het resort gebracht, een beetje raar om daar als een zwerver met je backpack aan te komen. Ik werd overvallen met luxe. Na flink wat hostels te hebben gehad was dit zo enorm luxe en nog mooier dan normaal. Ik merk wel dat ik dit nu steeds meer ben gaan waarderen. Het resort bestond uit meerdere zwembaden, een spa en eindelijk een sportschool!! Woehoee hier was ik erg blij mee en hier heb ik dan ook flink gebruik van gemaakt. Ook onze kamer was zo groot en mooi. Een enorm balkon, 2 heerlijke ZACHTE bedden (wat wij niet meer gewend waren) en een enorme badkamer met douche en bad waar je de deuren van kon openzetten naar de slaapkamer. Wij voelden ons net een prins en prinses en genoten dus ook echt van deze luxe om even lekker bij te komen. De stranden zijn hier ook echt zoals vanuit de boekjes. Hagelwitte stranden en super helder water, zo mooi! Het enige nadeel van dit resort is dat het in de middle of nowhere zit en de dichtstbijzijnde supermarkt meer dan een kwartier lopen is. Ook zijn wij erg geschrokken van de prijzen op Koh Samui. Waar je in andere delen van Thailand ongeveer 50 bath voor een taxi betaald, betaal je hier 800 bath voor een taxi.

De ochtenden gebruikte ik om lekker te sporten en in de middag lagen wij heerlijk op het strand te zonnen. 1 avond zijn wij met een Nederlands stel wezen eten en borrelen in Chaweng Beach, de toeristische plek van het eiland. Ik keek mijn ogen uit hier, wat een toerisme. Het verkeer in de stad was enorm chaotisch, ik was blij dat we een taxi hadden gepakt in plaats van een scooter. Op elke hoek van de straat stonden er lady boys of werden er muay thai demonstraties gegeven. Ook waren er gigantische clubs en eettentjes in overvloed. Eerst hebben we bij een thais eettentje wat gegeten en uiteindelijk zijn we in een enorme beachclub beland. Hier hebben wij heerlijk een cocktail gedronken en een waterpijp gerookt op van die enorme zitzakken, het ultieme vakantiegevoel! Even later werd er een enorme vuurwerkshow gegeven. Zo knap hoe er door die jongens met vuur gespeeld werd, echt een super gave show! Ook hebben Rens en ik in Bangkok een "Thailand bucketlist" opgesteld, die we hier aan het afwerken zijn. Zo hebben we bijvoorbeeld al geskinny dipt bij ons resort. Vooral de voorpret was erg leuk. De zee bleek alleen echt super ondiep te zijn wat het nog grappiger maakte, maar WE DID IT!!!

Koh Phagnan
Na 3 dagen chillen en relaxen is het nu tijd om de boot te pakken naar Koh Phagnan om de alcohol te laten vloeien en even goed te feesten. Eerst hebben Rens en ik even geshopt voor de fullmoon party en erna zijn we naar ons hostel gegaan. Een super gezellig hostel met een heerlijk zwembad en een grote hut met bar en restaurant waar iedereen samen komt. Wij hebben ons snel klaar gemaakt, want de preparty van de jungle party was al in volle gang. Bij de bar vloeiden de gratis shots al rijkelijk en de andere borrels gingen er ook iets te soepeltjes in. Al zingend in de taxi gingen we met een grote groep naar de jungle party. Het was in een soort bos en alles was super leuk versierd. De muziek was helaas een beetje eentonig, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had mijzelf voorgenomen om geen buckets te drinken en niet te gek te doen aangezien de dag erna de fullmoon party was. Helaas ging het hier al mis en lag ik er redelijk vroeg af. Het was ook maar goed dat de rest mij mee naar het hostel nam. De dag erna had ik een enorme kater, maar ik was gelukkig niet de enige. Met een groepje gingen we naar het strand om even te relaxen onder het genot van een massage. Daarna hebben wij ons klaargemaakt voor de fullmoon party. Als kleine kinderen hebben wij met verf gespeeld en zaten wij helemaal onder de neon verf. Erg leuk om met een groep van ongeveer 50 mensen met verf te spelen. Hierna begon wederom weer de preparty in ons hostel. Nu ging ik het alleen anders aanpakken, aangezien ik nu wat meer mee wilde krijgen van het feest. Dus ik moest van mijzelf zo af en toe een water tussendoor drinken. Aangekomen bij de fullmoon party zag je iedereen in neon kleuren gekleed en geverfd. Er waren alleen nergens echt neonlichten, dus dat was wel een beetje jammer. Verder heb ik echt mijn ogen uitgekeken, ongeveer 20.000 mensen die hier aan het feesten waren. Het leek wel een heel dorp dat in het teken stond van dit feest. Een strand van ongeveer 1km met allerlei dj's en standjes waar je buckets kon halen. Ik heb alleen nog nooit zoveel dronken en laveloze mensen bij elkaar gezien. Gelukkig was ik deze avond niet zo dronken als de dag ervoor, waardoor ik meer heb kunnen genieten. Met een enorme groep hebben gedanst tot de zon weer op kwam. Ik heb echt een geweldig nacht gehad en het was echt gaaf om dit een keer mee te hebben gemaakt.

Koh Tao
Nu op naar het laatste eiland Koh Tao, waar ik mijn duik brevet ga halen. Bedankt lieve vrienden en familie deze heb ik geheel van jullie bijdrage kunnen betalen. Ik had hoge verwachtingen van dit eiland en niks is minder waar. Het is een gezellig en klein eiland, met een goede vibe en veel backpackers. De eerste dag ben ik al gelijk verliefd geworden op dit eiland, wat mij betreft ook veruit het leukst bezochte eiland tot nu toe. Wat een relaxte sfeer en alles ligt lekker dicht bij elkaar. De eerste dag hebben wij kennis gemaakt met de duikschool en heb ik een afspraak gemaakt voor een bamboo tattoo. In de avond hebben we heerlijk aan het strand gegeten en wat gedronken, wel ben ik even aan het detoxen na afgelopen paar party dagen.

De eerste duikdag moest ik een medische keuring doen i.v.m. mijn astma, maar wat een lachertje was dit. Even je bloeddruk meten en snel op je borstkast luisteren en 200 bath moeten betalen haha. Maar ik mocht in ieder geval starten met de cursus. In totaal hebben we 3 dagen les gehad, in de ochtend kregen wij theorie en in de middag gingen wij dan echt duiken. Wat is dat gaaf zeg om je in het onderwater leven te begeven. Eigenlijk een heel onbekend leven, een super bijzondere ervaring en tot nu toe 1 van mijn hoogtepunten. Gelukkig hadden wij een groepje die het duiken allemaal snel oppakten, waardoor wij al vrij snel diep mochten duiken. Aangezien ik nu geslaagd ben voor mijn open water mag ik nu ook op andere plekken t/m 20 meter duiken, dus wie weet nog op meerdere plekken gedurende mijn reis. In de avonden aten wij vaak met een enorme groep, die ik gedurende mijn reis allemaal heb ontmoet. Raar om hier dan steeds weer dezelfde mensen tegen te komen, maar echt super gezellig en leuk! Om te vieren dat wij geslaagd waren voor ons duik brevet hebben wij die avond mee gedaan met een kroegentocht. Het begon al met een bucket en flink wat shotjes, je kan al raden hoe ik mij die dag erna voelde. Ook was er een enorm leuke ladyboy show. De dag erna begon natuurlijk weer het detoxen en ben ik samen met Diona op de scooter naar een super mooie baai gereden waar wij hebben gesnorkeld. Aan het eind van de dag heb ik mijn sak yant tattoo laten zetten. Sak yant is een traditionele Thaise tatoeage die bestaat uit vijf beschermings / gelukswensen. Eronder staat ook voor mijn familie, zodat deze wensen ook voor hen gelden. Nu op naar het vliegveld voor een vlucht richting het noorden. Even minder feesten en meer cultuur snuiven.

Dikke kus en knuffel.

  • 23 September 2016 - 07:26

    Lisa:

    Lieverd!!! Was super leuk om weer zo'n geweldig verhaal van je te lezen!
    Ik ben zo blij voor jou dat het zó geweldig is en het liefst zou ik het eerste vliegtuig pakken en naar je toe komen! Lieve lieve schat geniet er van en ik kijk nu al uit naar de volgende avonturen en verhalen!

    Love youuuu <3 xxx Lisa

  • 23 September 2016 - 08:50

    Suus:

    Super leuk om jou belevenissen te volgen!
    Blij dat je het zo erg naar je zin hebt!
    Geniet van het Noorden! Liefs!

  • 23 September 2016 - 11:00

    Berry:

    Super rusland! Heel mooi verhaal ik ben mega jaloers! Geniet er nog van xx

  • 23 September 2016 - 11:06

    Ilona:

    Wat een belevenissen lieve Renee, echt fijn om te lezen dat zo geniet en er alles uithaalt wat erin zit, echt super. Goeie reis en genietse op je volgende locatie! Dikke kus

  • 23 September 2016 - 13:38

    Alex:

    Wat een hoop verschillende ervaringen en nog een hoop te gaan! Geniet op afstand mee! Kusje mama

  • 23 September 2016 - 14:25

    Daan:

    Lieve Renee. Je bent met hele buckets vol je bucketlist aan het afwerken. Dat klinkt goed. Het mooie is dat die lijst ook altijd aangevuld kan blijven worden. Ga maar heerlijk door met afvinken. En sta stil bij alle hoogtepunten die je nu als bagage meedraagt.
    En lief dat je je familie ook alle spreuken toewenst die jij voor jezelf zo hoog acht. Zeer vereerd en waardevol.
    Geniet nog verder, maar dat doe je al! Veel liefs Daan

  • 23 September 2016 - 22:38

    Lex Willemse-appel:

    Lieve Renee,
    Met heel wat mooie ervaringen rijker vervolg je je tocht. Van een nachtelijke maan reis naar een diepzee duik. Van alle markten thuis. Een mooie spreuk draag je bij je en wij profiteren daarvan mee. Geweldig Renee! Wat een stoere, avontuurlijke vrouw ben je. We zijn trots. We kijken uit naar het hoofdstuk Laos. Spannend. Succes en veel liefs Opi en Omi

  • 24 September 2016 - 01:10

    Chris:

    Lief lief zusje,

    Wat schrijf je weer ontzettend leuk! En wat een hoop avonturen.
    Van een hostel delen met anderen naar een luxe resort en vervolgens
    Weer naar een hostel. Wat wennen zeg en goed voor jo.
    Super trots op je duikbrevet en op je mooie tattoo!!
    Nu lekker genieten van het noorden!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 14346

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: