De eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

06 September 2016 | Thailand, Bangkok

Sawadika (hallo),

De vlucht
Zaterdag 3 september was het dan eindelijk zo ver en zou mijn grote avontuur beginnen. Met een heel uitzwaaicommitee kwam ik aan op Schiphol, alles verliep eigenlijk vlekkenloos en echt gespannen was ik gelukkig niet. Na het afscheid liep ik met Mieke en Marvin mee door de douane. Wat een toeval dat ik uitgerekend bij 2 bekende in het vliegtuig zit. Aangekomen in het vliegtuig bleek ik 2 stoelen voor mijzelf te hebben. Wauw wat een luxe, dit kan nog wel eens een relaxte vlucht worden. Meestal kijk ik op tegen een vlucht van bijna 12 uur, maar gelukkig zijn er de nieuwe films nog. Ik heb de eerste film geeneens af kunnen kijken, aangezien ik mijn ogen niet meer open kon houden. Dit was echt top, want na deze vlucht was ik dus gewoon aardig fit waardoor ik dus de hele eerste dag in Bangkok goed heb kunnen benutten.

Bangkok
Na bijna 12 uur ben ik dan eindelijk in Bangkok geland, wat een waanzinnig uitzicht vanuit het vliegtuig en wat een reusachtige stad. Ik had mijzelf voorgenomen om alles rustig aan te doen, mij eerst een beetje op te frissen na de lange reis en vervolgens een taxi te zoeken naar mijn hostel. Wat mij direct opviel was dat de Thaise mensen niet de meest snelle mensen waren, waardoor ik dus aardig lang moest wachten bij de douane voor mijn visum. Toen ik naar buiten liep voelde ik opeens een enorme golf warme lucht over mij heen komen. Wat is het hier benauwd en warm. Ik begon te zweten op plekken waarvan ik niet wist dat ik daar kon zweten. Bij de taxi's moest ik een kaartje trekken voor een taxi en ik werd bijna voor mijn hostel afgezet. De taxichauffeur sprak geen Engels, dus het was echt met handen en voeten communiceren.

Bij aankomst van het hostel moest ik mijn schoenen uitdoen. Leuke eerste indruk van het hostel met glijbaan. Mijn bagage had ik gedropt en ik ging even in de lounge van het hostel zitten. Oké en nu dacht ik? Ga ik alleen op pad? Of hoe werkt dat eigenlijk? Gelukkig kwam er vrij snel na mij een ander meisje binnen met wie ik in gesprek kwam. Samen hebben wij wat gesproken en naast ons ving weer iemand anders wat van ons gesprek op. Wij wilden alle 3 eigenlijk wel de stad verkennen en naar de floating markets gaan. Dus het ging echt zo makkelijk als dat mensen mij vooraf verteld hadden en samen zijn wij eigenlijk de hele dag op pad gegaan.

We hadden een tuktuk gepakt naar de floating market, althans dat dachten wij. We werden uiteindelijk afgezet bij van die long boats die ons er wel voor een belachelijke prijs naar toe konden brengen. Ze proberen je gelijk op te lichten en toen wij aangaven dat we het niet zouden doen, werden wij voor stupid people uitgemaakt. Met de voet en bus hebben we vervolgens de stad verkend, zo hebben we verschillende marktjes gezien en de grand palace van buitenaf. Om onszelf te verwennen hebben wij ons daarna op een thaise massage getrakteerd, heerlijk na zo'n lange vlucht! Hierna hebben wij ons opgefrist en sloot weer iemand zich bij ons aan om bij de beste noodle tent van Bangkok te eten. Ik was natuurlijk nieuwsgierig naar hun favoriete noodle en die wilde ik dan ook graag proberen, ik heb het geweten na de eerste hap stond mijn hele mond al in de fik. Een half uur later voelde ik mijn lippen nog branden, dus voortaan maar aangeven no spicy haha. Na het eten hebben we heerlijk een cocktail gedronken bij skybar Cloud 47, bekend van de film 'The Hangover'. Wauw ik keek mijn ogen uit vanaf hier hadden we uitzicht over heel Bangkok.

De volgende dag hebben we de bekende fiets / boottour van Co van Kessel gedaan. Adembenemend was deze tocht, via smalle weggetjes en afgelegen paden hebben we het echte Bangkok gezien. Veel leuker dan al die toeristische attracties. Tijdens de tocht werden we aangehouden door politie agenten, omdat ze met ons op de foto wilden. De lokale bevolking hier was ook veel vriendelijker dan de bevolking op de toeristische stukken. Tijdens deze tour hebben we ook diverse tempels en markten bezichtigd. Via een longboat hebben we ook alles vanaf het water kunnen zien, het heeft wel wat weg van Venetië.In de avond hebben we een drankje gedronken op de backpackerstraat van Bangkok: Koh San Road, veel te toeristisch maar geweldig om mensen te kijken. De avond hebben we afgesloten met een ladyboy show, echt hilarisch! Wij waren alleen de enige toeschouwers dus hadden een privé show.

Al 2 nachten in het hostel overleefd, voor mij nog erg wennen om te slapen met meerdere op een kamer en de harde bedden. Korte nachtjes dus nog voor mij, maar hopelijk went dit snel. Nu wachten op mijn vlucht naar het zuiden, op naar Surat Thani. Helaas weer een stukje alleen, benieuwd wat ik hier weer ga mee maken.

Veel liefs

Renee

  • 06 September 2016 - 08:07

    Alex:

    Wat een avontuur liefje, wat ben ik trots, blijf verkennen en genieten. Dikke kus mama

  • 06 September 2016 - 08:13

    Danielle Willemse:

    Wauw Renee, je zit er al goed in! Leuk om te lezen en zie het weer helemaal voor me: de floating market, de drukte, de tuktuks. Alle zintuigen worden geprikkeld. Het hete eten, je kijkt je ogen uit. Fijn om te horen dat het zo makkelijk gaat met contacten met andere backpackers. Wat een indrukken doe je zo op. Heerlijk om te lezen en je zo te volgen. Het voelt zo dichtbij met de verhalen en de foto's. We reizen zo gezellig met je mee. Veel plezier. Dikke kus en liefs, Danie

  • 06 September 2016 - 08:28

    Ilona:

    Mooi om te lezen hoe je aankomst en Bangkok is verlopen! Fijn dat je gelijk mede backpackers trof, Oei ja harde bedden en met vreemden slapen is wel ff wennen ja.goeie reis naar je volgende locatie,ben benieuwd! Dikke kus Iloon

  • 06 September 2016 - 08:28

    Ilona:

    Mooi om te lezen hoe je aankomst en Bangkok is verlopen! Fijn dat je gelijk mede backpackers trof, Oei ja harde bedden en met vreemden slapen is wel ff wennen ja.goeie reis naar je volgende locatie,ben benieuwd! Dikke kus Iloon

  • 06 September 2016 - 10:08

    Berry:

    Hoi rusland,

    Super leuk om je verhaal te lezen! Ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen. Gelukkig vertel je nog niet veel via de app, haha...

  • 06 September 2016 - 11:25

    Eric:

    Ha moppie, fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Nooit gedacht dat je het zou doen en nu zit je aan het andere eind van de wereld. Je zal er zeker sterker van worden. Ga door met genieten en tot het volgende bericht. Gekust papa.

  • 06 September 2016 - 13:12

    Chris En Huub:

    Sawadika,

    Ja wij leren snel hoor

  • 06 September 2016 - 15:12

    Danique:

    Wauw, Renee. Wat klinkt het nu allemaal al top. Onwijs benieuwd naar de rest van je verhalen.
    Enjoy mop en pas goed op jezelf. Xx

  • 06 September 2016 - 15:24

    Jessie:

    Heerlijk om te lezen en om te horen hoe je reis verloopt ik zelf heb vanuit een taxi rond de omgeving van Bangkok mogen aanschouwen maakt zeker indruk..Enne enne Thailand is echt het land van het derde geslacht de Lady boy volgens verhalen zijn daar speciale scholen en groeien ze daar al jong mee op de shows die ze geven is adembenemend ben daar ook naar toe geweest en is gewoon vet om te zien .
    Nog veel plezier met het verdere verloop van de reis dit was effe een stukje wat ik je wou vertellen dikke kuss en groetjes jessie

  • 06 September 2016 - 15:26

    Leonie Harleman:

    Hai Renee!

    Topper die je bent!! Fijn dat het de eerste dagen leuk is geweest en je direct mensen hebt ontmoet! Ga je zeker volgen komende tijd! Veel plezier en geniet van deze mooie, waardevolle tijd.


    Liefs Leonie

  • 06 September 2016 - 17:27

    Chris En Huub:

    Sawadika,

    Ja wij leren snel hoor. Wat een belevenissen nu al. En hilarisch zo'n ladyboyshow.
    En dat ook nog eens privé!
    En die noodles ook weer echt wat voor jou. Burn baby burn.
    Nu op maar het zuiden voor je nieuwe avontuur met jawel hoor je privé kamer.
    Heb je verdiend na zo'n lange reis!

    Hopelijk slaap je lekker.

    Dikke kus en knuffel van ons

  • 06 September 2016 - 19:15

    Monique:

    Wat leuk om te lezen lieve Renee! Fijn dat je de eerste dagen met zoveel plezier bent doorgekomen. Daar gaan nog een heleboel leuke dagen bij komen! Ik lees graag mee!!❤️

  • 06 September 2016 - 19:35

    Michel:

    sawatdee khrap!!
    (zo moet een man het zeggen)

    Wauw Renee, wat klinkt dat super allemaal zeg!
    En wat heb je een schrijftalent! Weer een talent ontdekt

  • 06 September 2016 - 19:38

    Michel:

    We leven helemaal mee met je verhaal en kijken uit naar de updates!

    Lekker genieten!

    Liefs van Mies

  • 06 September 2016 - 21:46

    Suus:

    oops heb ik je hallo verkeerd geleerd

  • 07 September 2016 - 00:23

    Bernadette :

    Meis super leuk om te lezen en wat een avontuur! Geniet ervan

  • 07 September 2016 - 09:33

    Sarina:

    Hi Renee, wat super leuk geschreven! Heel veel plezier daar en lekker genieten! Volgens mij maak je lekker snel contact met mensen dus op de volgende plek komt dat ook meteen goed! Liefs xxx

  • 07 September 2016 - 14:45

    Bart:

    Hé Renee!

    Wat leuk om het begin van je avontuur te lezen! Dat beloofd wat. Wens je heel veel plezier met je ontdekkingstocht.

    Liefs Bart

  • 07 September 2016 - 19:58

    Lex:

    Zo voortvarend als jij de reisvoorbereidingen hebt aangepakt zo vol dadendrang heb je je nu al gestort in het Thaise leven. Zat ik maar ergens verstopt in je rugzak om al je avonturen mee te kunnen maken. Succes met de verdere trektocht. Dikke kus Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 14348

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: