Samen met mama genieten van het mooie Bali - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu Samen met mama genieten van het mooie Bali - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

Samen met mama genieten van het mooie Bali

Blijf op de hoogte en volg Renee

11 November 2016 | Indonesië, Canggu

Selamat siang,

Op naar Bali met een overstap in Kuala Lumpur. 2 heerlijke vluchten gehad met een tv met de nieuwste films en bij beide vluchten kreeg ik wat te eten, dus de tijd vloog voorbij. Begin van de avond kwam ik aan in Denpasar (Bali). Dacht ik eindelijk van al die zeurende spleetogen af te zijn die alleen maar tuk tuk roepen, kom ik hier aan en roept echt iedereen taxi taxi. Het is echt super irritant als 100 mensen het achter elkaar vragen en het woord NO niet begrijpen. Als ik een taxi nodig heb dan geef ik dat zelf wel aan. Dus snel uit de menigte gelopen en met de benenwagen naar het hotel gelopen. Natuurlijk was ik weer even verdwaald, maar gelukkig bestaat de app maps me die mij geholpen heeft. Ik kreeg een warm onthaal bij het hotel en een verfrissend welkomsdrankje. Voor het eerst sinds mijn reis heb ik een enorme privé kamer met een flatscreen tv en echt een gigantisch ZACHT bed!! Heerlijk een avond in mijn kamer chillen onder het genot van een kop thee en een film.

De volgende dag even wat dingen uitgezocht en lekker bij het zwembad gelegen. De tijd ging echt onwijs sloom, maar aan het einde van de dag kon ik eindelijk richting het vliegveld om mama op te halen. Gelukkig had mama een uur vertraging, want ik bleek bij de verkeerde aankomsthal te staan. Ik kon haar vlucht niet op het bord vinden en heb ik het uiteindelijk toch maar gevraagd. Dus rennend over het vliegveld naar de goede aankomsthal, maar gelukkig was mama er nog niet. Na ongeveer een half uur wachten kwam mama uiteindelijk door de deuren of eigenlijk vloog ze meer door de deuren om mij in de armen te vliegen. Wat was dit een fijn moment waar we allebei lang naar uit hebben gekeken. Toch bijzonder dat ik nu het grote avontuur met haar kan delen. Ik heb hier een hele route uitgestippeld en mama laat zich dus ook vooral verrassen. Eerst probeerde ik via Uber een taxi te regelen, maar helaas konden die niet bij het vliegveld komen wegens vergunningen. Dus toch maar een normale taxi gepakt en mama keek al lachend toe hoe fel ik dit aanpakte.Onze eerste bestemming is Uluwatu wat vooral bekend staat om haar mooie stranden en het is één van de surf hotspots van het eiland. Helaas was het al laat dus konden we weinig zien en zijn we die avond alleen nog wat gaan eten en hebben we uren bijgekletst. Mama had allemaal lekkere dingen vanuit Nederland meegenomen, zoals kaas, wijn, chocola en pepernoten!!! Dus ik was echt dolgelukkig.

De volgende dag hebben we een scooter gehuurd om hier de omgeving te verkennen. Voor mama was dit vooral even spannend, omdat ze het links rijden en het drukke verkeer nog niet gewend is. Dus mama ging bij mij achterop en zo zijn we eerst naar de Uluwatu tempel gereden. De tempel ligt bovenop een klif van 70 meter hoog, waardoor het een adembenemend uitzicht biedt. Wij liepen hier midden tussen allemaal traditioneel geklede mensen en liepen hen achterna. Bij de tempel werden wij helaas weggestuurd, omdat het niet voor toeristen is en alleen om offers te brengen en te bidden. Balen!!! We waren zo ver gekomen, maar hebben hierdoor niet hoeven te betalen haha. Verder hebben wij die dag nog 3 stranden bezocht waar enorm veel werd gesurft. Super gaaf om te zien en zeker nog een bucketlist dingetje voor mij om te leren!

Mijn moeder kan alles en daar geloofde ik tot op de dag van vandaag ook echt in. Je moet je je voorstellen dat dit een behoorlijke confrontatie is als dit droombeeld niet blijkt te kloppen. Zo ben ik op dag 1 al achter een paar dingen gekomen waar ze NIET goed in is. Mama blijkt echt een enorm slechte navigator te zijn, waardoor we maar liefst 3x verkeerd zijn gereden met de scooter. Gelukkig heb ik het haar een beetje kunnen leren, dus hopelijk kan ze hier ook aan haar zwakke punten werken. Ten tweede kan ze echt geen foto's maken en nee dit ligt niet alleen aan haar camera. De mooiste dingen staan of niet op de foto of haar vinger staat erbij op, maar ook dat probeer ik haar te leren. Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat dit de enige 2 dingen zijn en wij verder enorm aan het genieten zijn en vooral veel lol hebben samen.

Aangezien het ontbijt er bij dit hotel niet bij zat zijn we in dit plaatsje elke ochtend opzoek gegaan naar een leuk tentje. Het eerste strandje waar wij deze dag met de scooter zijn heen gereden heet Pandawa beach. Dit strandje wordt vooral door locals en Indonesische toeristen bezocht en het was dus een hele opgave om hier een normaal ontbijt zonder rijst te vinden. De stroming van de oceaan was hier heel sterk en in de zon was het echt niet vol te houden, dus zijn we snel weer op de scooter gesprongen naar het volgende strandje Balangan beach. Dit was een goede surfspot en super leuk om dit weer te bekijken. Hier werd ik getroffen door een enorme golf, waardoor echt al mijn spullen doorweekt waren. In de avond zijn wij naar 1 van de mooiste barren van de wereld gegaan, namelijk de Rock Bar. Er gold hier een dresscode, dus mama en ik hadden ons mooi gemaakt om hier wat te eten en drinken. Zo mooi als dat we er voor die tijd uitzagen, zo lelijk zagen wij eruit toen wij er aankwamen. Onze uber taxi had ons op een verkeerde plek afgezet waardoor we nog 3 km door de bergen in de zon moesten lopen. Met het zweet tussen onze bilnaad kwamen wij daar dus aan. De Rock Bar hoort bij een enorm luxe resort en hier keken wij al onze ogen uit. Met een lift werd je naar de bar gebracht en vanaf hier had je echt een waanzinnig uitzicht over de oceaan. Wij waren gelukkig nog net optijd voor de sunset. Niks is over deze tent gelogen. Dit was voor ons het mooiste plekje waar wij OOIT wat hebben gegeten en gedronken. Wij hebben onszelf hier verwend met een Gin tonic en lekkere hapjes waaronder sushi. Kortom: Los genietos!!!

Nu alweer op naar het volgende plaatsje Canggu. Het hotel hier is echt super schattig en heeft een badkamer in de openlucht. Weer eeen ervaring rijker, namelijk buiten douchen. Ook het ontbijt is hier echt fantastisch! Canggu is echt een super gezellig en knus plaatsje aan het strand met een relaxte sfeer. De stranden zijn hier echter zwart ipv wit en het stikt hier echt van de leuke boetiekjes en de leuke eettentjes!! Wij waren getipt om wat te drinken bij Old Man's, dit is een super leuke tent aan het strand met live muziek!! Hierna hebben wij heerlijk gegeten en nog wat gedronken.

Ook zijn we een dagje naar Seminyak geweest. Dit is één van de hipste en meest trendy regio’s op Bali. Wij vonden het echter helemaal niks. De weg er naartoe was al waardeloos! Het was alleen maar file rijden en benzine snuiven en door de drukte ook wel een beetje spannend op de scooter. Het stadje bestond voornamelijk uit grote resorts en wij vonden het veel te toeristisch. Wel hadden ze een enorm aanbod aan spa & wellness facaliteiten en hebben wij onszelf heerlijk verwend met een massage voor maar 4 euro!! Het was deze dag echt bloedheet waardoor mama en ik allebei niet zo lekker werden, dus zijn we nog wat winkeltjes in gegaan en daarna weer snel weggegaan uit deze massale stink stad. De terug rit was een stuk leuker doordat we tussen de rijstvelden reden. Hierna hebben we nog een verfrissende duik in het zwembad genomen en wederom bij een erg leuk Indonesisch tentje gegeten. Hier kon je zelf uitkiezen wat je wilde eten, aangezien eten mijn leven is en ik niet kon kiezen had ik een aardig bord vol. Nu bleek dat ik 4x zoveel had opgeschept dan de gemiddelde mensen daar oepsieeee!! Daarna hebben we nog een dansje gewaagd bij old man's en daar kwam ik 2 Mexicaanse meiden tegen die ik al eerder in Bali ontmoet. Die meiden kwamen voor voornamelijk het surfen naar Bali en ze wilden het mij wel leren.

Dus de volgende ochtend vroeg op om een ochtend te surfen. Wat was dit gaaf en ook enorm vermoeiend, maar uiteindelijk lukte het mij wel om wat golven te pakken en te staan. Hierna zijn mama en ik met de scooter richting de Tanah Lot tempel gereden. De rit er naartoe was echt super mooi langs allemaal rijstvelden. Deze tempel ligt in de zee bovenop een rots en is alleen bij laag water lopend te bezoeken, dus wij hadden geluk gehad. Het was leuk om gezien te hebben, maar wel helaas erg toeristisch. Tegen het einde van de middag zijn we naar een ander deel van Canggu gereden. Hier hebben we bij een super hippe tent (707) een drankje gedaan. Op van die gekleurde zitzakken genoten wij van ons Bintang biertje, met muziek op de achtergrond van de prachtige sunset. Hierna hebben we ergens heerlijke Rendang curry gegeten en onze avond afgesloten met een heerlijk rood wijntje bij Finns beachclub.

Nu in de taxi richting Ubud. Dit wordt vooral meer natuur en cultuur zien. Ook ga ik mijn lieve vriendinnetje Mara bezoeken die hier voor een paar maanden verblijft. Mama en ik genieten in ieder geval volop en kijken weer uit naar onze nieuwe avonturen op Bali.

Veel liefs.

Renee

  • 11 November 2016 - 10:00

    Chris:

    Wauuuuw weer zo'n ontzettend beeldend verhaal.
    Super gaaf om te lezen en wat fijn om je avontuur zo te vervolgen met mama,
    En zo ook nog eens achter haar gebreken te komen Hahaha
    Lekker genieten samen en doe voorzichtig!!!

    Dikke kus

  • 11 November 2016 - 12:40

    Berry:

    Fijn dat mama en jij zo erg genieten! Ik ben benieuwd naar de foto's. Geniet van elkaar!
    Lovejulliee

  • 11 November 2016 - 17:55

    Ilona :

    Wat heerlijk zo samen op avonturieren op Bali, dikke kus voor jullie beiden en flink genieten daar!

  • 11 November 2016 - 23:22

    Ineke:

    Lieverds wat een heerlijke verhalen!! Ik zit hier heerlijk mee te genieten van alle jullie belevenissen! De foto's zijn ook super!! Veel plezier nog samen. Kus

  • 12 November 2016 - 15:54

    Lex:

    Lieve Renee, weer zo'n mooie reisbeschrijving met bijbehorende belevenissen. Nu met mama erbij.
    De momenten van navigeren en fotograferen, al laverend op de scooter met je moeder achterop, zijn te hilarisch voor woorden en beeldend beschreven. Rijstvelden, witte en zwarte stranden, taxi taxi, hotelletje hotelletje, we trekken met jullie door Bali. We wachten met ongeduld op de volgende aflevering.
    En nu nog een klein weekje samen genieten. Liefs en een dikke kus allebei. Ooi en Omi

  • 15 November 2016 - 08:55

    Daan:

    Geweldig om te lezen. Alex kan alles! Dat weet iedereen! Zo niet, dan toch :-) ofwel volgens de wereldberoemde uitspraak van Mies: als je je er toe zet, kan je alles.
    Maak er samen iets moois van, maar dat doen jullie al! Het mooie van dromen waar maken is, dat er weer ruimte komt voor nieuwe dromen!

    Genietse! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 14278

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: