Van groene rijstvelden tot witte en gouden tempels - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu Van groene rijstvelden tot witte en gouden tempels - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

Van groene rijstvelden tot witte en gouden tempels

Blijf op de hoogte en volg Renee

02 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Rai

De wekker ging al vroeg om de boot van 6 uur te kunnen halen. Na een 3 uur durige boottocht, 2 uur durige busreis, 5 uur wachten op het vliegveld en 2 uur vliegen was ik eindelijk aangekomen in Chiang Mai. Helemaal kapot van de reis en snot verkouden van alle airco kwam ik aan in het hostel. Ik had totaal geen zin om even gezellig te doen, dus ben snel wat gaan eten bij een streetfood kraampje en vervolgens lekker optijd naar bed gegaan.

De volgende dag wilde ik graag Chiang Mai gaan verkennen en was ik het alleen zijn alweer zat, dus heb ik een berichtje geplaatst op de Facebook groep Backpacken in Azië. Super leuk hoeveel reacties ik daarop kreeg en uiteindelijk  zijn we met 6 meiden Chiang Mai gaan verkennen. In totaal hebben we 3 bekende tempels bezocht, namelijk Doi Suthep, Wat Umong en de Wat Chedi Luang. Stuk voor stuk waren het prachtige tempels. De Doi Suthep lag hoog op een berg met erg veel goud. Om deze te kunnen bezoeken moet je eerst 309 tredes trotseren, maar dan heb je wel een super mooi uitzicht over de gehele stad. De Wat Umong tempel lag midden in een bos en wordt ook wel de forest temple genoemd. Hier waren ook een aantal mysterieuze gangen te vinden. En de Wat Chedi Luang tempel, dit was meer een soort tempel dorpje met allerlei tempels. Op het moment dat wij er waren legden ongeveer 100 jongens een monnik eed af. In de avond hebben we wat gegeten op de Night market en heb ik een heerlijke Mac flurry Oreo op. Nog nooit heeft deze mij zo goed gesmaakt, wat een smaaksensatie!!! Uiteindelijk zijn we met 8 meiden geëindigd in de kroeg om nog even gezellig een dansje te wagen. Hierna snel gaan slapen, zoals gewoonlijk met oordopjes in. Een paar keer werd ik wakker omdat degene boven mij nogal onrustig sliep en aangezien het stapelbedden zijn dan merk je dat wel. Toen ik vanmorgen 2 mensen uit het bed zag stappen verklaarde dit een hoop. Erg fijn dat ik hier van mee heb mogen genieten haha.

Na het lekkerste ontbijt sinds mij reis bij Angel's secrets zijn we naar de dierentuin gegaan. Wat een enorme dierentuin midden tussen alle heuvels. Met een pendelbus werd je door het park gereden. Er stonden ook diverse kraampjes waar je de dieren voor 20 bath eten kon geven. Ik heb dus een olifant gevoerd, zo leuk!! Ook heb ik eindelijk een giant panda gezien en andere dieren zoals koala's, tijgers en de gibbon aap. In de avond zijn we naar de grote Sunday market geweest. Dit is een markt van maar liefst 2 km lang, ik werd alleen een beetje gek van al die drukte. Dus uiteindelijk hebben we ergens een lekkere gin tonic gedronken.

De volgende ochtend ging mijn wekker alweer vroeg en werd ik om 8 uur opgehaald voor het ziplinen in de jungle. Deze zipline tocht bleek de grootste te zijn van Chiang Mai. Het bestond uit 49 platforms op een hoogte van 1300 meter en de langste zipline was 800 meter. Als een ware jane en superwoman ben ik door de jungle gevlogen. Met een paar oerkreten leek het net echt. Zo gaaf om als een soort vogel tussen de bomen te zweven. Echter was het wel even spannend aangezien ik bij 1 zipline niet goed werd opgevangen waardoor ik dus weer naar achteren rolde. Gelukkig kwam die man mij al snel weer redden en hang ik nu niet nog ergens tussen de bomen op 1300 meter hoogte. In de middag ben ik van hostel geswitched naar 1 waar de andere meiden ook zaten, met een sportschool en zwembad. Dit hostel lijkt gewoon net een hotel en heeft echt overheerlijke zachte bedden. Ook is het een hostel waar je super snel andere mensen ontmoet. In de avond heb ik met 4 andere meiden wat gegeten in een leuk restaurantje aan het water met live muziek. Eindelijk een keer wat anders dan rijst, namelijk een heerlijke spaghetti bolognese. Hierna hebben wij nog wat gedronken bij een reggea bar en zijn we nog wat dansjes gaan wagen in de club. Het uitgaansleven begint hier gelukkig al vroeg en eindigt al om 1 uur.

Die dag erna kon ik eindelijk een keer uitslapen en in de middag heb ik samen met Michelle een Thaise kookcursus gevolgd. Eerst gingen wij naar een markt de inkopen doen en kregen wij uitleg over alle ingrediënten. Het werd echt super leuk gegeven en nu kan ik ook diverse soorten curry en andere Thaise gerechten bereiden. Helaas werd mijn wond van het duiken steeds groter en deed het steeds meer pijn. Het lijkt wel alsof de wond is geïnfecteerd en daarom ben ik maar voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan. Dit was natuurlijk ook weer een enorme belevenis. Tussen de Aziaten zat ik te wachten totdat ik aan de beurt was. Gelukkig sprak de dokter goed Engels en werd mijn wond schoongemaakt. Super fijn dat Michelle mee was en ik haar hand vast mocht houden. Ook kreeg ik een enorme lading medicijnen en antibioticum mee, dus hopen dat het snel beter wordt. In de avond zijn we naar een Muay Thai wedstrijd gegaan. Super gaaf om een keer te zien, Thaise meisjes en jongens die er vol voor gaan met zoveel passie. Echter schrok ik wel van de leeftijd van sommigen. Jochies van nog geen 12 die elkaar gewoon KO of vol in de organen slaan.

De volgende ochtend werden Fee en ik door de minibus opgehaald om naar Pai te gaan. Deze route bestond uit 762 bochten door de bergen. Gelukkig hadden wij een plek vooraan geregeld en wat reispilletjes geslikt en hadden dus gelukkig nergens last van. Wat een super relaxed en schattig dorpje midden tussen de bergen. Het heeft een beetje een alternatieve hippie sfeer en iedereen is er echt super vriendelijk. Wel is alled wat meer back to basic, maar dat primitieve hoort echt bij dit stadje. In de middag hebben we eerst een scooter gehuurd. Als je namekijk wat in Pai wil ondernemen heb je echt een scooter nodig. Ik was helemaal gelukkig met mijn knalroze hippie scooter met roze helm en het links rijden wende ook al vrij snel. Hier krijg je alleen een 125cc scooter mee, deze kunnen een stuk harder dan in Nederland. In de middag zijn we naar een Fluid swimmingpool gereden om even een middagje te chillen. In de avond ben ik met hetzelfde groepje meiden als uit Chiang Mai wat gaan eten en vervolgens hebben we een potje beerpong gespeeld.

Helaas was het weer de dag erna wat minder goed en hebben wij eerst een paar uur moeten schuilen voordat wij met de scooter op pad konden. Dit vond mijn voet met wond wel even fijn. Toen het later op de middag opklaarde hebben we met de scooter getourd en zijn we naar de white buddha gereden. De natuur hier is zo mooi en echt onwijs groen, toch nog een voordeel aan het regenseizoen.

Gelukkig hadden wij de dag erna wat meer geluk met het weer, waardoor wij dus de andere hotspots hebben kunnen bekijken. Zo hebben wij een waterval, de hotsprings, een viewpoint, de memorial bridge en zonsondergang bij de Canyon bezocht. Tijdens deze scooterrit was ik echt onwijs aan het genieten en kwam even het besef van mijn fijne leventje momenteel. Ditmaal geen loslopende muren en heb ik de hele rit zonder verwondingen overleefd. Nu weer terug naar Chiang Mai om vanuit daar door te kunnen reizen naar Chiang Rai richting Laos. Maar nu eerst nog een paar dagen genieten van het mooie Thailand. In Chiang Mai aankomen was weer als thuis komen. In de middag hebben wij een massage genomen bij het Women's Correctional Institution. Hierbij krijg je een traditionele massage door vrouwelijke ex-gevangene, die op deze manier weer een kans krijgen in de samenleving. Hierna hebben we de laatste avond voor Liza haar vertrek even goed gevierd met flink wat buckets en eten.

De ochtend erna moest ik alweer vroeg op om de bus naar Chiang Rai te pakken, gezellig met Michelle en Irene. Hier zijn wij in een super mooi hostel beland, wat eigenlijk meer de uitstraling heeft van een hotel. Daarna zijn we naar de beroemde White Temple geweest. Wauw zo mooi echt net een sprookje. Erg indrukwekkend om dit met eigen ogen te bekijken. In de avond hebben we een gave lichtshow op de clock tower van Chiang Rai gezien en zijn we eens een avond verstandig optijd naar bed gegaan.

Thailand wat heb ik van je genoten, maar wat heb ik zin om weer een nieuw land te ontdekken. Laos here I come!!!!

  • 02 Oktober 2016 - 12:58

    Chris:

    Woehoe Thailand ✅ check! Wat een ontzettend gaaf verhaal weer
    Gaaf ook met de zipline en ik ben blij dat je deze scootertocht zonder blauwe plekken hebt overleefd.
    Nu op naar je volgende avontuur!!!!

    Have fun lief❤️❤️

  • 02 Oktober 2016 - 13:04

    Gea:

    Wat is het reizen tegenwoordig toch relaxed geworden. En al die luxe hostels, wow. In de tijd dat ik daar rond heb getrokken was het wel even anders. Gaaf te lezen dat het land inmiddels zo goed is ingesteld op packpackers. Zo te lezen reizen er ook onwijs veel jongeren door Azië, lekker dat je dan via je mobiel contacten kan leggen. Geniet maar van alles wat je daar kan zien en mee maken. Laos vond ik zelf super mooi. Ik hoop dat je het ook heel erg naar je zin hebt maar dat komt zeker goed als ik je verhalen lees. Vergeet niet Laab te eten. Liefs G Xxx

  • 02 Oktober 2016 - 13:06

    Daan:

    Wat een geweldige reis. Heerlijk om even door jouw ogen mee te kijken! Deze vrijheid is onbetaalbaar en zal je veel brengen. Koester deze prachtige periode in je leven. Je rugzakje wordt aardig gevuld met onvergetelijke momenten en ervaringen. Geniet nog maar goed en sta stil bij het hier en nu. De tijd vliegt! Dikke kus

  • 02 Oktober 2016 - 13:12

    Berry:

    Ah wat kan je leuk schrijven. Ik wacht maar weer af tot je volgende verhaal!!

  • 02 Oktober 2016 - 13:44

    Mama:

    Hier leest een genietende en trotse moeder! Fijn om alles mee te beleven lieverd! Kusje mama

  • 02 Oktober 2016 - 14:15

    Ilona:

    Wat schrijf je toch heerlijk beeldend; geen overstekende muurtjes maar genieten met volle teugen;veel plezier in Laos,dikke kus

  • 06 Oktober 2016 - 13:40

    Eric:

    Nou nou zeg, zelfs hier in Barcelona kan ik lezen hoe zwaar jij het hebt ;)
    Iedere keer vroeg op (al wel om 8 uur opgehaald worden) om vervolgens enorm te genieten. Ga zo door en hou ons op de hoogte.
    Besos a Barcelona!

  • 15 Oktober 2016 - 14:08

    Mijke:

    Wat geniet ik van je verhalen Renee! Wat een mooie reis: veel plezier :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 14277

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: