Mijn avonturen in het zuidelijke deel van Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu Mijn avonturen in het zuidelijke deel van Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Renee Willemsen - WaarBenJij.nu

Mijn avonturen in het zuidelijke deel van Thailand

Blijf op de hoogte en volg Renee

11 September 2016 | Thailand, Krabi

Daar ben ik weer. Voor nog geen 3 tientjes ben ik naar het zuiden van Thailand gevlogen. Een prima vlucht, inclusief lunch en met een geweldig uitzicht. Ik dacht slim te zijn om na de reis een dagje te blijven in Surat thani, hier de stad te verkennen en de dag erna mijn reis voort te zetten naar Khao Sok national park.

Surat thani
Met een taxi ben ik naar het hostel gebracht. Wat een luxe hostel, met een eigen kamer en een heerlijk bed! Dit kon ik wel even gebruiken na 2 dagen kut te hebben geslapen. Helaas waren er geen mede backpackers in het hostel te vinden. Dus vanuit het hostel op naar de stad, kijken wat daar te doen is. Nou echt helemaal niets!!! Ik werd afgezet in een enorm shopping centre haha. Dus voor iedereen die ook ooit naar Thailand wil gaan, sla Surat Thani over hier is weinig te beleven. Surat Thani is een echte werkstad en hier zijn weinig mooie dingen te bezichtigen. Ik heb dit dus mooi gebruikt om even te relaxen, kwam ook wel goed uit aangezien ik een keelontsteking heb opgelopen van de airco. In de avond wel nog even de night market bezocht en mijzelf getrakteerd op een luxere maaltijd. Super leuk gegeten bij een tentje waar je kon gourmetten, met heerlijke dingen.

Khao sok national park
Ik werd die ochtend erna bij mijn hostel opgehaald. Natuurlijk te laat, maar dat is gebruikelijk hier. Met een mini bus heb ik mijn reis voortgezet naar Khao Sok, zodat ik vanuit hier een meerdaagse tour kan boeken naar het National Park. Hier werd ik in de middle of nowhere door de minibus gedropt. Dus bepakt en beladen ging ik 2km lopen, opzoek naar mijn hostel. Ik werd door alle locals vriendelijk begroet en de natuur hier was adembenemend! Na het inchecken en het boeken van de tour ben ik in mijn eentje op pad gegaan om de jungle te ontdekken. Woehoee na 1,5e dag alleen te zijn geweest kwam ik uirgerekend in de jungle een meisje uit Australië tegen die ook op ontdekkingsreis was. Dus samen hebben we de omgeving ontdekt en zijn we naar de monkey tempel gegaan. Hier hebben we ook een enorme trap beklommen met een prachtig uitzicht. Op onze terugweg kwamen we 3 jongens uit Tsjechie tegen die vroegen wat wij die avond gingen doen en samen met haar en mijn Spaanse roommate hebben wij die avond ergens wat gaan eten.

De volgende ochtend werden we opgehaald en samen met een groep van 10 personen, waaronder 3 Nederlandse meisjes gingen we beginnen aan de 2 daagse 'Lake tour'. Met een bus en longboat zijn we naar onze drijvende hutjes gebracht. Met een big smile vaarde ik door deze bergachtige en groene omgeving. Het water was er zo diep, maar zo helder! WAUW geen woorden voor dit park en het verblijf, sprookachtig mooi deze ongerepte natuur. De hutjes waren vrij basic, maar zelfs mij viel het allemaal echt reuze mee. Ik sta nu al van mijzelf te kijken dat ik nu al vrij snel tevreden ben, als het maar een beetje hygiënisch is. We hebben hier even kunnen genieten van ons prachtige uitzicht. Ook hebben we even en duik genomen in dit meer en cano gevaren. Vervolgens zijn we samen met onze gids, die leek op Mogli uit Jungle Book naar een waterval gevaren die we gingen beklimmen. Hij zei dat het prima te doen was op slippers, maar als een held op blote voeten heb ik dit dus gedaan. Als een ware Jane klom ik omhoog en heb ik aan diverse lianen geslingerd. Ook heb ik nog heerlijk een douche genomen onder deze prachtige waterval. We sloten de dag af met een night safari, maar helaas hebben we toen niets.

Krabi / Ao Nang
Aan het eind van de dag ben ik gelijk vanuit Kao Sok met de bus vertrokken naar Krabi. Wat een hel van een rit was dit! De chauffeur reed echt als een bezetende door alle bochten en de weg was er echt slecht. Dus die 4 uur waren echt even afzien. Gelukkig maakte mijn hostel alles goed, deze was echt super moderne en super schoon. Die avond even wat gegeten op de night market met op de achtergrond karaoke. Serieus ik snap niet wat er in die mensen omgaat om zo het podium op te stappen en te zingen, terwijl ze echt totaal niet kunnen zingen. Ik denk dat mijn zangkunsten zelfs nog beter waren dan dit haha, moet je nagaan hoe vals dit was.

De dag erna ben ik vanaf Krabi een dagje met de boot naar het bekende Rayley beach geweest. Wat een mooie stranden en het was in ieder geval droog. Hier een paar uur rondgelopen en gezwommen. Helaas werd de pret al snel verstoord door een enorme regenbui, want het is hier momenteel regenseizoen. Het ging zo erg tekeer dat wij elkaar geeneens meer konden verstaan. In die tussentijd zijn wij ergens wat gaan eten, maar het werd helaas niet meer droog. Dus na een paar uur wachten zijn we maar weer terug gegaan naar Krabi. In de avond arriveerde Anne bij mijn hostel, die ik ontmoet had in Bangkok en samen zijn wij wat gaan eten. Eindelijk eens wat anders dan rijst, namelijk een heerlijk broodje kebab! Wat kan dat soms lekker zijn.

De volgende ochtend zijn Anne en ik samen naar Ao Nang vertrokken. Het begon een beetje te regenen en daarom besloten wij om onszelf even lekker te verwennen met een massage. Voor nog geen 7 euro werden wij een uur lang gemasseerd, los genietos!! Toen wij weer helemaal ontspannend buiten kwamen scheen heerlijk het zonnetje en zijn wij lekker op het strand gaan liggen.

Morgen vertrek ik naar de eilanden aan de oost kust, waar sowieso het zonnetje schijnt. Lekker relaxen, feesten en duiken, benieuwd wat voor een avonturen mij daar te wachten staan. Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus vanuit Thailand.



  • 11 September 2016 - 10:53

    Eric:

    Leuk Renee, fijn te horen dat je zo geniet! Kus papa

  • 11 September 2016 - 10:54

    Alex:

    Geweldig schatje en super leuk geschreven

  • 11 September 2016 - 10:54

    Alex:

    Geweldig schatje en super leuk geschreven

  • 11 September 2016 - 12:18

    Chris En Huub:

    Wauw wat een verhalen en wat een avonturen allemaal.
    Heerlijk om te lezen en gaaf hoe je geniet.

    Bizar trouwens het geluid van de regen. Onvoorstelbaar!

    Lekker genieten en een goede reis richting de eilanden. Doe voorzichtig!

    Dikke kus

  • 11 September 2016 - 12:20

    Gea:

    Volgens mij Renee heb ik er een backpackers vriendin bij! Wat een leuke manier hè, om bijzondere dingen te zien en mee te maken. En nu weer lekker verder reizen..... en blijven schrijven Xx

  • 11 September 2016 - 13:21

    Berry En Huub:

    Super leuk! Wij kunnen niet wachten om de rest te lezen!!

    Dikke kus van ons

  • 11 September 2016 - 14:30

    Danie:

    Je schrijft heel beeldend, zodat het voelt alsof we naast je zitten en het goed kunnen mee beleven. Een reis met veel nieuwe indrukken, ontmoetingen ervaringen. Geniet ervan! Liefs

  • 11 September 2016 - 18:39

    Eric En Huub:

    Wij hebben ook van jouw avonturen genoten ;)

  • 11 September 2016 - 18:40

    Gea En Huub:

    Kusjes van Gea en Huub

  • 11 September 2016 - 18:41

    Sheta, Frum En Huub:

    Wanneer kom je ons weer knuffelen?

  • 11 September 2016 - 21:30

    Ineke Brouwer:

    Tjonge Renee wat een belevenissen. Ik lees graag jouw enorm leuke verhalen. Er schuilt een schrijfster in je!
    Geweldig om het diepe in te springen. Fijn dat je regelmatig gezellige reisgenoten ontmoet. Wens je nog een super tijd!!
    Lieve groet Ineke

  • 12 September 2016 - 10:38

    Ilona:

    Nou Renee,wat kan jij fijn bloggen, meegenietend van je reis een dikke kus en knuffelxx Iloon

  • 12 September 2016 - 16:23

    Christien:

    Wauw Renee wat het ik weer genoten van je verhaal, ik vindt je onwijs stoer dat je dit in je uppie doet.
    Pas goed op jezelf en geniet van je avontuur, ik kijk uit naar het volgende verhaal.

    groetjes Christien xx

  • 13 September 2016 - 21:52

    Lex:

    Zo te lezen komt er geen einde aan de mooie belevenissen. Af en toe afzien maakt dat er steeds een Walhalla op je wacht. Veel plezier op je volgende locatie.
    Be careful.
    Liefs en een kus Opi Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renee

Actief sinds 08 Aug. 2016
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 14288

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 06 Oktober 2017

Colombia

03 September 2016 - 03 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: